מחלות נפש – הדרך להחלמה מתחילה באבחון

unhappy-young-woman-suffering-from-depression-hid-2021-08-30-01-20-31-utc (1)
תוכן עניינים

בדרך כלל, כאשר אנשים חולים, הם יכולים לסמוך על הרופא שלהם שיבצע בדיקות על מנת לקבוע אבחנה רפואית. אבל כשזה מגיע לבעיות נפשיות, אין בדיקות זמינות לזיהוי מדויק של מחלות נפש, מה שהופך את האבחנה המדויקת של בריאות הנפש למאתגרת, שכן אנשי מקצוע פסיכיאטריים חייבים למצוא שיטות חלופיות לזהות אבחנה.

מדוע לא פשוט לאבחן מחלות נפש?

ובכן, יש לכך כמה סיבות. קודם כל, הנפש היא לא משהו מוחשי, זה לא משהו שאנחנו רואים אותו, זה משהו שאנחנו מרגישים אותו וכדי שהאבחנה תתבצע בצורה מדויקת ככל הניתן, התיאור שלנו או של הקרובים לנו בפני הרופא חייבת להיות כמה שיותר מדויק. בנוסף, יש לא מעט מחלות נפש או בעיות נפשיות שהתסמינים שלהם זהים אחד לשני מה שמקשה שוב על האבחנה.

התנהלות זו מסבירה את הסיבה לכך שכל כך הרבה אנשים אינם מקבלים את הטיפול המדויק והיעיל שהם צריכים כדי להרגיש טוב יותר. אבל רק מפני שקשה לקבל אבחנה מדויקת של בריאות הנפש, אין פירוש הדבר שלא ניתן לעשות זאת, או שזה פחות חשוב להשיג תכנון טיפול יעיל. לכן חיוני שמבוגרים או ילדים שחיים עם בעיות נפשיות יקבלו את הטיפול האיכותי שהם צריכים ממומחים שיכולים לספק אבחונים מדויקים של בריאות הנפש, במסגרת פנימיה לילדים או מרכז החלמה לבעיות בריאות הנפש למבוגרים. קבלת אבחנה מדויקת של בריאות הנפש היא הצעד הראשון להחלמה והדרך לריפוי.

איך מתבצע אבחון?

מכיוון שאין בדיקות רפואיות שקובעות אבחנות בריאות הנפש, אנשי מקצוע בתחום חייבים להשתמש בשיטה אחרת על מנת לזהות את האבחנה של המטופל. שיטה זו מבוססת על תיאור התסמינים על ידי המטופל, והרופא משתמש במידע זה כדי לזהות מה הוא עלול לחוות.

למרבה המזל, יש חומר אבחוני שמסייע בשימוש בשיטת האבחון הזו, באופן ספציפי, מדריך האבחון של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית. מדריך אבחון זה מסיע על ידי פירוט הקריטריונים לאבחון שאדם צריך לחוות כדי לעבור אבחנות ספציפיות, לדוגמא, תסמינים ספציפיים לפרקי זמן מסוימים.

למה חשוב לעבור אבחון מדויק?

תהליך האבחון דורש מיומנות שיש רק למומחים מקצועיים לביאות הנפש. תסמינים שאדם עשוי לחוות יכולים לנבוע ממספר מצבים. לכן, רק אנשים שיש להם ידע מקצועי רפואי בתחום בריאות הנפש מסוגלים לזהות את דפוסי ההתנהגויות הדרושים לאפיון מצבים מסוימים.

ברגע שאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש קובע אבחנה, המטופל יכול להתחיל להבין למה לצפות בכל הנוגע לטיפול. חוץ מזה, אתם יכולים להתחיל לראות איך העתיד עשוי להיראות בכל הנוגע לתחזוקה ארוכת טווח ואיומים פוטנציאליים לבריאות.

קבלת האבחון המדויק של בריאות הנפש

קיימות מספר סיבות לכך שקבלת אבחון מדויק של בריאות הנפש היא חלק חשוב בקבלת עזרה. ראשית, זה הצעד הראשון בתשובה לכל שאלה שיש לכם לגבי מה שאתם עשויים לחוות. במרכז לבריאות הנפש, הרופאים מחויבים לספק לאנשים שקט נפשי עם אבחונים מדויקים של בריאות הנפש.

בשיטה זו, אנשים ובני משפחותיהם יכולים לדעת שהם מקבלים טיפול שמספק להם את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה וריפוי. אם אתם מאמינים שאתם או אדם אהוב קיבלתם אבחנה שגויה של מצב נפשי, או שאתם צריכים אבחון ראשוני עבור עצמכם, רופאים במרכז לבריאות הנפש יסייעו לכם. צרו קשר עוד היום על מנת לשאול כל שאלה שיש לכם בנוגע לאבחון שלכם.

לאחר האבחון, ניתן יהיה להתאים טיפול מתאים בין אם מדובר בטיפול תרופתי, טיפול פסיכולוגי או טיפול משולב.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות