רופא שיניים ברעננה – כיצד לבחור?

male-dentist-standing-with-his-hands-crossed-wear-2021-09-02-23-21-08-utc (1)
תוכן עניינים

שיניים חשובים מאוד לשמירה על הבריאות הן של השיניים עצמן, והן של הפה והחניכיים. אם אתם נמצאים בתהליך בחירת רופא שיניים ברעננה, הפוסט הבא בדיוק בשבילכם. למעשה, יש כמה קריטריונים חשובים שעל פיהם מומלץ לבחור רופא שיניים ואת כולם נציג בפניכם בשורות הבאות.

 

ביקור כללי או התמחות ספציפית

כאשר בוחרים רופא שיניים עלינו להבחין בין רופא שיניים אליו אנחנו מגיעים לבדיקה שגרתית לבין תהליך ספציפי כמו למשל יישור שיניים ברעננה, אז יש לבחור רופא שזו בעצם המומחיות שלו. זה ממש כמו להגיע לרופא משפחה לבעיה כללית או לצורך קבלת מרשם לביצוע בדיקות שבשגרה, לבין ללכת לביקור אצל רופא מומחה ספיציפי כמו אורולוג או גניקולוג. לכן, אם יש לכם בעיה או תהליך שאתם צריכים לעבור בשיניים או בפה, מומלץ לבחור רופא שמתמחה באותו תהליך.

 

קופת חולים או רופא פרטי

בעיקרון שאנחנו הולכים לרופא יש לנו שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא לנסות לקבוע תור דרך קופת החולים בה אנחנו חברים והאפשרות השניה היא לגשת למרפאה פרטית. כמובן, שלכל בחירה יש את היתרונות אל מול החסרונות שלה.

 

זמינות

יש להתייחס לרמת הזמינות של הרופא או של המרפאה בהתאם למצב שלנו. כלומר, אם אנחנו חייבים לעבור פרוצדורה דחופה בגלל מצב רפואי אליו נקלענו, תאונה, טראומה, ריקבון של השיניים, דלקת בחניכיים או כל מצב אקוטי אחר, נצטרך כמובן רופא עם רמת זמינות גבוהה שיתפנה לטפל בנו בימים הקרובים. לעומת זאת, אם אנחנו רוצים תהליך שהוא יותר אסתטי כמו למשל לעשות כתרים בכל הפה במקום השיניים שלנו וזה משהו שהוא לא מאוד דחוף, אפשר לבחור רופא שרמת הזמינות שלו פחות גבוהה.

 

קליניקה

פרט לרופא, יש צוות שלם שעומד מאחורי פעילות הקליניקה. אסיסטנטית, מזכירה, רופאים נוספים, שיניים וכדומה. לכן, לפני שאנחנו בוחרים רופא שיניים כזה או אחר, או בכלל כל שירות רפואי, שווה להתרשם גם מהקליניקה, מהצוות המטפל, מהיחס, מאיך שעונים לענות על שאלות ולשים לב גם לרמת הניקיון של המרפאה, לאסתטיקה, למוצרים ולמכשור בו עושים שימוש במרפאה.

 

מחיר

שאומרים רפואת שיניים הרבה פעמים אנחנו מפחדים לשמוע על המחיר. הסיבה לכך היא משום שבארץ טיפולי שיניים נחשבים למאוד יקרים. אבל שאומרים מחיר הכוונה היא להמון מרכיבים המשפיעים על המחיר כמו למשל מורכבות הטיפול, סוג הטיפול שאתם צריכים לעבור, כמה זמן הוא אמור לקחת, באילו אמצעים או מכשור משתמשים במטרה לבצע אותו ועוד. חשוב לדעת כי מחיר גבוה בטיפולי שיניים לאו דווקא מעיד על הטיפול הטוב ביותר, אך מחיר זול משמעותית בהשוואה לשוק, כן אמור להדליק נורה עבודה, ומצריך בירור מעמיק יותר.

 

ידע, ניסיון, מקצועיות, חיבור אישי

בנוסף לקריטריונים אותם ציינו לעיל, חשוב לשים דגש גם על בחירת רופא שיניים מנוסה, הנמצא במקצוע שנים רבות, כזה שיספק לכם מענה מדויק ושקוף לכל השאלות שלכם מא‘ ועד ת‘. מישהו שתרגישו בנוח לפנות אליו בכל בעיה, חשש, תסמין או כאב. מישהו שיש לו את הידע הנכון, יסביר לכם באופן מדויק ויסודי איך התהליך או הפרוצדורה הרפואית פועלת.

 

לסיכום, בחירת רופא שיניים ברעננה או בכל מקום אחר, איננה עניין של מה בכך ויש להפעיל שיקול דעת ולשים דגש על כל המאפיינים ללא יוצא מן הכלל, שכן מדובר בבריאות הפה והשיניים שלכם שמשפיעה כמובן גם על הבריאות הנפשית שלכם וגם על איכות חייכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות