רפואה טבעית בשילוב הרפואה הקונבנציונלית

cold-and-sick-honey-tea-with-lemon-thermometer-2021-09-02-06-39-32-utc (1)
תוכן עניינים

אין אדם בעולם שלא חווה בעיה פיזית או נפשית, קלה או מורכבת, זמנית או כרונית בשלב כזה או אחר של חייו. היום, יש שלוש אפשרויות עיקריות לטיפול במצבים רפואיים שונים רפואה טבעית:

  1. רפואה קונבנציונלית – הגעה לרופא מומחה בהתאם לבעיה ממנה אנחנו סובלים, קביעת טיפול מתאים, לרוב ממשפחת התרופות.
  2. רפואה טבעית – מגוון רחב של טיפולים מתחום הרפואה המשלימה.
  3. שילוב של השתיים – למשל, לפעמים אדם חייב לעבור פרוצדורה כירורגית כמו בדיקה פולשנית או אפילו ניתוח ואת תהליך ההחלמה ניתן לשלב עם פתרונות טבעיים ייחודיים.

 

הדומה השונה בין ומה שביניהם

בעוד הרפואה הקונבנציונלית מבוססת על עובדות, על מחקרים, על תוצאות, על ידע רפואי שנצבר עם השנים ועובר גם תהליך קדמה בלתי ניתן למעצורים, פתרונות הלקוחים מן הטבע ושיטות טיפול טבעיות לצד מרפאה טבעית, מבוססות על חיבור שנוצר בין גוף האדם – הפיזי והנפשי (יש קשר ישיר ביניהם), לבין תהליכי ריפוי ומימוש פוטנציאלי. טיפולים טבעיים רבים דוגלים בכך שכדי הגוף יביא את עצמו למצב של ריפוי, קודם כל אנחנו צריכים לחשוב על הגוף הבריא, האנרגתי, השמח, המאוזן. לא פשוט להשיג גוף ונפש בריאים בעידן המודרני בו אנחנו חיים. תזונה לקויה, בעיות שינה, חוסר איזון, מתח וסטרס, הקצב המהיר בו רובנו חיים – כל אלה מעודדים מחלות, מצוקות, דלקות ובעיות שונות. כל אדם צריך קודם כל להבין מה בריא לו ומה פתוח ולחנך את הגוף מחדש.

 

 מדוע גם הרפואה הקונבנציונלית הכרחית?

אי אפשר להמשיך להתקדם בלי הרפואה הקונבנציונלית, זו שמבוססת על ידע הרופאים, על בדיקות דם ושתן, על ביופסיות וניתוחים. אי אפשר להתעלם מההישגים של הרפואה הזו ולבסס את תהליכי הריפוי רק על בסיס ידע הלקוח מן הטבע. כן אפשר לבצע כל מיני תהליכי ריפוי, לסגל לעצמנו אורח חיים בריא יותר ובמגוון רחב של מצבים שלא דורשים התערבות קונבנציונלית או דורשים רק חלק ממנה, לשלב גם טיפולים טבעיים. עובדה שגם הרפואה הסינית עם טיפולים כמו דיקור, צמחי מרפא, טיפולי מגע וכוסות רוח מבססת את תהליך הריפוי על ידע רפואי כמו בדיקות דם, שתן וכדומה.

 

אז איך משלבים בין השתיים?

  1. מגיעים לרופא הרלוונטי בהתאם לבעיה ממנה אתם סובלים ומבצעים את כל הבדיקות הנדרשות.
  2. מבינים מה הבעיה, מה חסר ומה לא, מבררים לעומק את הסיבה לתסמין או למחלה.
  3. מנסים לשלב את הטיפול הטבעי בין אם זה טיפול באמצעות פרחי באך, טיפול נטורופתי, דיקור או עיסוי יפני, משנים את התזונה, משלבים פעילות גופנית בהתאם לצורך ועוד. במידת הצורך מתמידים גם בטיפול הקונבנציונלי.
  4. בודקים את השינוי ואת השיפור לאורך תקופה.
  5. מחליטים האם להמשיך בטיפול הטבעי או לשנות אותו מעט, בודקים עם הרופא המטפל האם יש צורך בשינוי בטיפול הקונבנציונלי.

 

כאשר משלבים בין שתי שיטות הטיפול הללו המטרה היא איזון. לאזן בין שתיהן ואז גם הגוף שלנו מביא את עצמו למקום של איזון.

 

טיפים חשובים לשמירה על אורח חיים בריא

הקפידו לבצע פעילות גופנית בכל יום. גם בימים עמוסים נסו לשלב פעילות אחת בין אם זה לעלות במדרגות, ללכת למקום מסוים, למתוח את הגוף בסוף יום עמוס וכדומה. בנוסף, חשוב לשמור על תזונה בריאה ונקייה ככל הניתן, להימנע ממתקים ומתוקים, אוכל עתיר בשומן טראנס ומלחים, לשתות הרבה מים. כדאי להפחית את רמות הסטרס מהחיים שלכם, להקפיד לישון כמו שצריך ולהשקיע בגוף שלכם, בנפש שלכם, בבריאות העור, השיער והגוף כולו.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות