להפחית את צריכת הסוכר המעובד אצל ילדכם – המדריך המלא

girl-on-a-pink-background-eats-a-big-lollipop-swe-2022-03-05-07-19-40-utc (1)
תוכן עניינים

ילדים רבים אוהבים מתוק ואף משתוקקים אליו, כך שככל שהם גדלים הוא הופך לחלק בלתי נפרד מהתזונה שלהם. יש גם לא מעט בתים שבהם ההורים שומרים על אורח חיים בריא וממעיטים בצריכת מזונות מהסוג הזה לצד אוכל מעובד ומתועש, אך הילדים בכל זאת דורשים אותו. ממחקרים עולה כי כאשר מוציאים את הסוכר הלבן מתפריטם של הילדים ולו לכמה ימים בודדים, מתגלה שינוי מהותי במצב הבריאותי של אותם ילדים, בעיקר כאלה שהמדדים הפיזיים שלהם כמו רמות גבוהות של סוכר בדם ועודף משקל גבוהים. מזון מעובד עם כמויות גדולות של סוכר מעודד הפרעות מטבליות בשילוב מחלות כמו סוכרת סוג 2, כבד שומני ועוד. אז איך ניתן בעצם להפחית את צריכת הסוכר המעובד אצל ילדכם ?

 

 

בלי שתייה ממותקת ומתוקה

שתייה מתוקה וממותקת מהווה את אחד הגורמים העיקריים להיווצרות סוגרת מסוג 2 לצד מחלות אחרות. כל כוס של שתייה מתוקה מכילה בין 3-7 כפיות סוכר. זה המון. ברגע שהילד שלכם שותה כמה כוסות כאלה, הוא מעלה בצורה משמעותית את כמות הסוכר בגוף שלו. לכן, מאוד מומלץ להימנע מזה כדי להפחית את צריכת הסוכר. ניתן גם להכניס הביתה ארטיקים בריאים מבוססים פירות ללא סוכן לבן מסוג מוג‘ו. הם טעימים, בריאים ומהווים נשנוש נפלא עבור ילדים ומבוגרים גם יחד.

 

אוכל מוכן OUT אוכל מגוון תוצרת ביתית IN

מאוד כדאי שהתזונה בבית תהיה מבוססת על מזון טבעי ושאתם הם אלו שתכינו את המזון הזה. המעיטו בצריכה של שניצלים מוכנים, קבבים, נקניקיות ושאר מזונות אותם מחממים במיקרוגל, אלו רוויים בשומן טראנס, רכיבים מעובדים, ומלחים וסוכרים רבים. השתדלו להכין את האוכל גם עבורכם וגם עבור הילדים שלכם בעצמם, גם אם זה אומר להקפיא, להכין מבעוד מועד וכדומה. בנוסף, סופר חשוב להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לטעמם של ירקות ופירות, כמה שיותר צבעים וכמה שיותר מגוון. נסו להגביל את כמות החטיפים והממתקים שהילדים שלכם צורכים בין אם זה שוקולדים, ארטיקים, מעדני שוקולד ווניל, גומי ועוד. כדאי לשלב כמה שיותר מזונות מלאים במקום מזונות ריקים כמו קינואה, לחם שיפון מלא, קוסקוס מלא, קטניות, אורז מלא ועוד.

 

פעילות גופנית מסייעת לשפר מדדים ולאזן את רמות הסוכרים בדם

אם אתם מבצעים ספורט באופן קבוע, הילדים שלכם יקבלו את החינוך לאהבת פעילות גופנית כבר בגיל צעיר. יש המון דרכים לחנך לספורט כמו למשל לרשום את הילדים לחוגים הקשורים בנושא כמו שחיה, כדורגל, ג‘ודו, חוג נינג‘ה ועוד. ניתן גם להחליט שפעם או פעמיים בשבוע מקיימים פעילות משפחתית משותפת כמו למשל רכיבה על אופניים או אפילו הליכה או ריצה בחיק הטבע. פעילות גופנית חשובה לבריאות, תורמת להזרמת דם וחמצן לשרירים ולתאים בגוף, מעודדת תהליכי התאוששות וגדילה, משפרת מדדים כמו כולסטרול, לחץ דם וסוכר.

 

הכניסו את הילדים למטבח

ככל שהילדים יהיו יותר מעורבים בהכנת האוכל, ככה הסיכוי שהם יביעו עניין וישתפו פעולה עם כל הנושא של אכילת אוכל בריא יעלה. ניתן למשל לרכוש סכין עבודה מיוחדת לילדים במטבח וככה לתת להם כל מיני מטלות נחמדות כמו שטיפה, קילוף וקיצוץ של הירקות והפירות ביחד אתכם. כמובן, שחשוב שהפעילות תהיה תואמת גיל.

 

בנוסף:

  • הסבירו לילדים את החשיבות של אכילת אוכל בריא
  • רכשו ספר בנושא
  • הכינו פעילות משותפת והסבירו מה כל ירק ופרי נותנים לגוף שלנו
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות