טיפול טבעי בעצירות

young-woman-having-stomach-ache-on-the-bed-period-2022-01-11-21-49-57-utc (2) (1)
תוכן עניינים

עצירות היא מצב הגורם לאי נוחות ולפגיעה באיכות החיים, מה גם שאנשים הסובלים מעצירות סובלים מבעיות רבות נוספות ביניהן כאבים באזור של פי הטבעת לצד כאבי בטן, דלקות מעיים, כאבי ראש, טחורים ועוד. חשוב מאוד לשים דגש על טיפול ראוי, עם דגש על טיפול טבעי בעצירות, שכן משלשלים המשלבים רכיבים כימיים מזיקים לגוף בטווח הרחוק. אותן תרופות עלולות לגרום ל“עצלות מעי“, מה שמוביל לכך שהמעיים מאבדים את התנועה הטבעית שלהם ולא מבצעים את עבודתם כהלכה שהיא לפנות את הפסולת מן הגוף. גם נטילה של משלשלים טבעיים עלולה להוביל לתופעה הזו ואף לעודד פגיעה בספיגת רכיבים חיוניים לגוף כמו נוזלים, מלחים, ויטמינים וכדומה.

 

אז מה בכל זאת מומלץ לעשות?

לפני שנחשוף בפניכם כמה תרופות סבתא מומלצות, חשוב לדעת שבמידה והתחלתם טיפול באמצעות משלשלים לטיפול בעצירות, כימיים או טבעיים (למשל שזיפים), חשוב לבצע ”גמילה“ הדרגתית ובנוסף לשלב טיפול מקצועי הכולל התאמת תפריט תזונתי בהתאם למצב ולרמת החומרה של תופעת העצירות ממנה אתם סובלים. מעבר לכך, בהחלט ניתן להיעזר בכל מיני סוגים של תרופות סבתא אך במקביל לזכור שהסיבות לעצירות משתנות ויש להתייעץ עם מומחה למערכת העיכול כדי לתת מענה לגורם עצמו, אחרת הסיכוי שהבעיה תחזור על עצמה גבוה. הנה כמה מתרופות הסבתא המומלצות לטיפול בעצירות:

 

  • תאנים או שזיפים מיובשים או לשתות מיץ שזיפים – כדאי להשרות את הפירות במים חמימים למשך לילה או לשתות את המיץ שלהם.
  • לימון ומים- לימון תורם להפרשת מיצי עיכול. מומלץ לסחוט חצי לימון לתוך מים חמימים לפני שאוכלים משהו בבוקר.
  • מעט שמן זית – שמן זית מסייע בריכוך הצואה ולכן ניתן לקחת כפית או שתיים של שמן זית על קיבה ריקה.
  • פירות וירקות היעילים לטיפול בעצירות – פירות וירקות מסוימים מסייעים רבות לאנשים הסובלים מעצירות. הפירות והירקות המומלצים ביותר הם גזר, כרוב וסלרי. ניתן לצרוך אותם בכל דרך שתרצו – בסלט, ככה סתם כפי שהם, בתוך מרק או מבושלים עם קצת שמן זית ולימון. גם קיווי, גויאבה ועגבניה מעולים לשיפור תנועתיות המעיים. קיימים גם לא מעט קטניות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים התורמים למצב כמו חומוס, עדשים, דגנים מלאים ועוד.

 

טיפול בעצירות באמצעות הרפואה הסינית

לרפואה הסינית יש המון מה להציע לטיפול באופן כללי בבעיות מעיים, דלקות ובעיות שונות במערכת העיכול וכמובן גם בעצירות. ניתן לטפל בעצירות בכמה מישורים:

  1. דיקור- מחטים מסייעות להזרים תנועה למעיים ולמערכת העיכול, כאשר חשוב קודם כל להבין את המקור לבעיה. במידה והתזונה לקויה, חשוב לשלב את תהליך הדיקור גם עם שינוי התזונה. דיקור מסייע לאזן את הגוף ואת הנפש, הרי אחד הגורמים הפופולארים להיווצרות מצב של עצירות הוא סטרס. המחטים מסייעות להניע את הצ‘י וליצור תנועתיות חיובית.
  2. מגע- גם טיפולי מגע כמו שיאצו וטווינא מסייעים להחזיר את התנועתיות ולמנוע תקיעות באזורים הללו.
  3. צמחי מרפא – קיימים מגוון של צמחי מרפא על פי הרפואה הסינית המסייעים לטיפול בעצירות כמו שן הארי ג‘ינג'ר, הל, רוזמרין רפואי וגלנגה.

 

ועוד כמה טיפים ששווה להכיר כדי למנוע עצירות

בראש ובראשונה חשוב להקפיד על תזונה מיטיבה הכוללת קשת רחבה של פירות וירקות בכל הצבעים. בנוסף, העדיפו קטניות ופחמימות מורכבות על פחמימות פשוטות בשל הערך הגליקימי הנמוך שלהם ושתו הרבה מים. חשוב לבצע פעילות גופנית מתונה לאורך כל השבוע התורמת לתנועתיות של מערכת העיכול, להימנע ככל הניתן מתרופות כימיות ולהשרות על גופכם רוגע ושלווה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות