עישון להפוגה מהכאב

handsome-man-in-t-shirt-holding-blunt-with-medical-2022-04-15-07-37-09-utc (1)
תוכן עניינים

עישון הוא פעולה שיש בה הרבה מאד, הרבה יותר ממה שרק נראה לעין. לעישון יש מתנגדים ואוהדים וכמובן שכל אחד רואה את מה שנראה מהצד שלו, מנקודת המבט שלו. המתנגדים רואים הפרעה לבריאות (גם של המעשן וגם של מי שנמצא בסביבתו), הם רואים עשן שנדבק לבגדים והם רואים כפייה של דבר שלא נעים להם. האוהדים יגידו שמדובר בהתמכרות שקשה להיגמל ממנה, בהרגל שכבר נעים להם ומרגיע אותם ואפילו יגידו שהעישון מסב להם הנאה. יש כאלה שיגדילו ויאמרו לזכות העישון שהוא מסייע להם להתגבר על כאבים או מצוקות ולכן תועלת זו עולה על פי דעתם האישית על הנזקים האחרים שהעישון מסב. מסיבה זו הם ימשיכו לעשן וגם יסבירו בצורה משכנעת מדוע הם ממשיכים ואיך באופן מפתיע ובלתי צפוי העישון עוזר להם ומקל עליהם.

 

עישון להפוגה מכאב

כאשר מדברים על הקלה בכאבים שהמעשן חש – לרוב מתכוונים לחומרים כאלה ואחרים שגם משפיעים על תפקוד המוח ובהחלט ידוע שיש להם את האפשרות להקל על הכאב. יש חומרים שאפשר לצרף אותם לחומרים שמעשנים, לקנות גריינדר איכותי וחזק שיעזור לטחון עד דק את העלים המיובשים וכך הסיגריה כבר לא משמשת רק כחלק מהרגל אלא גם כחלק מהקלה על המכאובים הפיזיים שהמעשן חווה ומרגיש. כמובן שאין בכך כדי לנסות לשכנע אף אחד בכדאיות העישון ולבטח המעשן יודע היטב גם מה הנזקים שמגיעים עם העישון אך אפשר לגלות אמפטיה ולהבין מדוע הוא בוחר להמשיך ולעשן, שכן הקלה על כאב אמיתי, הקלה שכנראה לא מצליחים להשיג בשום דרך אחרת – היא בהחלט סיבה טובה מאד.

 

אילו כאבים מפיג העישון?

אנשים יכולים להתמודד עם מגוון עצום של כאבים או בעיות רפואיות והם לא יבחלו באמצעים עד שימצאו את הדרך הכי טובה עבורם להקל על עצמם ולחוש כאב מופחת או אפילו להעלים אותו לגמרי. יש אנשים שחולים במחלות קשות וממאירות וידוע שחומרים מסוימים שהם יכולים לעשן יסבו להם הקלה גדולה מאד, אך גם בעיות פחותות יותר ממחלות סרטן עלולות להיות כרוכות בכאבים חזקים או בחוסר נוחות שהעישון יכול להפיג, להקל או להרגיע. לאחרונה נראה אפילו קשר רפואי בין מיגרנה לבין עישון ולא מעט אנשים שסובלים ממיגרנות ינסו לעשן על מנת להקל על הסימפטומים שהם חשים בעת התקפת כאבי הראש. כאשר עולם הרפואה לא נותן מענה או לא מכיר בעצמו מענה יעיל כנגד כאבים כאלה ואחרים – אין ספק שהחולים או הסובלים מכאבים יחפשו כל פתרון אחר.

 

התועלת בעישון שעולה על הנזקים

כאמור, אין עוררין על כך שהעישון לכשעצמו אינו בריא ויכול להוביל להרבה מאד מחלות או בעיות בריאותיות. יכול מאד להיות שהתודעה הציבורית, כמו גם השיח הציבורי הער שיש בנושא של מניעת עישון מפספסים שניהם את התועלת, גם אם היא נדירה או קטנת מימדים שהעישון יכול להביא לחלק קטן של המעשנים. מי שהעישון מקל על הכאב שלו יתייחס לעישון כאל עולם ומלואו ולכן בעיניו התרכזות בנזקים של העישון תהיה הסתכלות צרת אופקים על מכלול גדול של נושאים אחרים ונוספים. ברגע שמגיעים לשקט והנחלה של הקלה מכאב כרוני חזק שמשבש את שגרת החיים נאחזים בכל דבר שיכול להמשיך את השקט הזה ולהמשיך את ההקלה בכאבים. זה בדיוק מה שהאנשים שמעשנים עושים, תוך כדי שהם מקווים מאד שהעישון לא יגרום להם לנזק בריאותי אחר וכמובן תוך כדי הפרעה מינימלית לסביבה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות