מה זה צנתור לב וירטואלי? הכתבה שתעשה לכם סדר

medical-doctor-making-ecg-test-in-hospital-2021-08-27-19-37-05-utc (1)
תוכן עניינים

בדיקת צנתור לב וירטואלי זוהי בעצם בדיקה מתקדמת שנועדה על מנת לבצע אבחון של עורקי הלב באמצעות מכשור CT. בדרך כלל, אלו אשר עורכים בדיקה זו או אמורים לערוך אותה הם אנשים בעלי מצב סיכון מסוים, כמו אנשים עם רמות לחץ דגם גבוהות, מעשנים וכן גם אלו אשר עתידים לעבור ניתוח של החלפת מסתם. במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא, החלטנו לרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא זה וכל היוצא בכך.

 

איך הבדיקה עובדת?

אחרי שהנבדק נקלט במשרד הקבלה של המרפאה בה יערוך את הבדיקה המדוברת, הוא ייכנס אל מתחם ה-CT ששם בעצם מתבצע תהליך פתיחת וריד כדי שיוזרק לו חומר הניגוד בו משתמשים בעת ביצוע בדיקת צנתור לב וירטואלי. לאחר מכן, המטופל ינותר על ידי מכשור א.ק.ג, כאשר בדיקת CT של הלב אורכת בדרך כלל עד כ-10 דקות. כמו כן, חשוב מאוד להדגיש כי במהלך בדיקה חל איסור מוחלט לזוז, זאת בעוד כי יושמעו למטופל במהלכה של בדיקה זו מספר הנחיות נשימה, כאשר חשוב מאוד לקחת ברצינות את אותן הנחיות ולמלא אחריהן בקשב מלא. 

 

בדיקת צנתור לב וירטואלי – למי זה נחוץ?

  • אנשים החרדים לבריאותם – בדיקת צנתור וירטואלי של הלב נחוצה בעיקר לאנשים אשר מודאגים מבריאות ליבם, בין היתר בשל גורמי סיכון כדוגמת היסטוריה משפחתית של מחלות לב, רמות לחץ דם גבוהות וכדומה. 
  • אנשים שהושתל להם מסתם מלאכותי – בדיקה זו יכולה לסייע בהחלט לאלו אשר עברו השתלה של מסתם מלאכותי וחוששים כי פעולתו היא לא תקינה. 
  • אחרי אקו לב במאמץ – עבור אלו שביצעו בדיקת אקו לב במאמץ או לסירוגין, בדיקת מיפוי לב, תמיד יהיה כדאי לערוך בדיקה מסוג צנתור לב וירטואלי, במקרים בהם לא יהיה ניתן לשלול לגמרי את קיומה של טרשת בעורקים הכליליים. 
  • לאחר מעקפים – בדיקה זו נחוצה בהחלט גם למי שעבר צנתור לב, ניתוח מעקפים או לחילופין, למי שעבר התקנה של תומכן. 
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות