טיקים קוליים אצל ילדים – כל המידע החשוב

shocked-schoolboy-looking-up-and-screaming-2022-11-12-13-50-18-utc (1)
תוכן עניינים

טיקים קוליים אצל ילדים יכולים להביא איתם הרבה מאוד אי נוחות שכן, הם מפריעים לילד בביצוע פעולות בסיסיות של שגרת חיי היום-יום, ועלולים גם לגרום למבוכה רבה שעשויה אף לפגוע בדימוי העצמי של הילד. אז מהם בדיוק טיקים, איך מתמודדים עם טיקים קוליים ומה עוד חשוב לדעת על נושא זה? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על טיקים, טיקים קוליים אצל ילדים, ההתמודדות איתם וכל מה שביניהם.

 

מהם טיקים?

בעת בה אנו דנים על הנושא של טיקים קוליים, הרי שקודם לכן עלינו להבין בדיוק מהם טיקים. ובכן, טיקים מוגדרים בתור תזוזות בלתי רצוניות של השרירים בצורה מהירה וחזרתית, כאשר קשה עד כדי בלתי אפשרי לשלוט בהן. במילים אחרות, ניתן להגיד כי מדובר על ביצוע של קולות או תנועות לא רצוניות ללא כל כוונה. בדרך כלל, טיקים אצל ילדים יתחילו להופיע סביב גיל 5, כאשר התופעה מתפתחת בגיל ההתבגרות לעיתים רחוקות מאוד. 

 

מה גורם לטיקים אצל ילדים?

הגורמים לתופעות כמו טיקים, טיקים קוליים אצל ילדים וכן גם אקולליה אינם ידועים במלואם שכן, גם בימינו מתקיימים מחקרים רבים בנושא זה. אולם, ניתן להעריך כי יש לתופעות אלו בסיס תורשתי מסוים, לצד גורמים סביבתיים משמעותיים, זו גם הסיבה שניתן לראות הרבה מאוד מקרים בהן יהיו משפחות עם מספר אחים אשר מתמודדים עם טיקים. 

 

 אז איך מתמודדים עם טיקים קוליים אצל ילדים?

התמודדות עם תופעה זו אצל ילדים ועם טיקים בכלל מתחילה עם ההבנה הפשוטה כי אין ביכולת הילדים לשלוט על אותם הטיקים שכן, מדובר על תנועות, קולות ועוויתות אשר מתבצעים בצורה בלתי רצונית, כך שהילד לא שולט עליהם כלל.  למעשה, לגעור בילד או לכעוס עליו על אותם טיקים זו אינה רק התנהגות לא מועילה ולא רציונלית, אלא גם כזו שביכולתה אף להחמיר את הטיקים, זאת מאחר וילדים הסובלים מהם נוטים לחוות אותם בצורה חריפה יותר תחת תחושות של לחץ וחרדה – מה שקורה פעמים רבות לנוכח צעקות ונזיפות. 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות