ראומטולוג ילדים מומלץ

little-girl-with-mom-on-medical-consultation-with-2022-02-04-19-57-36-utc (1)
תוכן עניינים

ראומטולוג ילדים מומלץ הוא מומחה בהערכה וטיפול בילדים ובני נוער עם מחלות ראומטולוגיות ידועות או חשודות, שכוללות הפרעות אוטואימוניות ואוטו דלקתיות. מצבים ראומטולוגיים עלולים להשפיע על חלקים מרובים בגוף, אז על מנת לוודא שילדכם יקבל את הטיפול הטוב ביותר, רופא ראומטולוג לילדים משתף פעולה עם מומחים רפואיים אחרים, כולל רופאי מחלות מעי דלקתיות, כירורגיה אורטופדית, רפואה פיזיקלית ושיקום, מחלות זיהומיות, ורפואת עיניים. חשוב להבין, מחלות ראומטולוגיות פוגעות באופן ניכר באיכות החיים של ילדינו ולכן יש חשיבות רבה לאבחון נכון ומדויק של כל מחלה וקביעת תכנית טיפול ייעודית אשר תסייע במידה רבה לשפר את איכות החיים של הילד.

האבחון מתמקד בהיסטוריה רפואית ובבדיקה

ראומטולוג ילדים מספק ייעוץ פרטני והתייעצויות אשפוז. הצוות הרפואי מותאם לצרכים של ילדכם וכולל רופאים שיש להם הכשרה מיוחדת, צוות סיעודי מסור ומנוסה, ומומחיות באולטרסאונד אבחנתי וטיפולי שרירי שלד לבעיות דלקת פרקים ילדים והזרקות. ילדים שמקבלים טיפול במרפאת מומחים עשויים לקבל גם טיפולי עירוי.

האבחנה של דלקת מפרקים, הצורה הנפוצה ביותר של דלקת מפרקים נעורים, מבוססת כמעט לחלוטין על בדיקה גופנית, שכן בדיקות מעבדה מניבות ברוב המקרים תוצאות שליליות בילדים.

תיאור הסימפטומים של ילד אינו אמין גם לאבחנה, כי ילדים עשויים שלא להתלונן על כאב, אבל הם עשויים לשנות את האופן שבו הם מבצעים פעילויות מסוימות, כמו שימוש ביד השנייה שלהם על מנת לכתוב או לשחק, או שההורים עשויים להבחין שהם צולעים.כמובן, שבנוסף לאבחון מהסוג הזה, פעמים רבות ידרש הילד לבצע בדיקות נוספות כמו בדיקות הדמיה, בדיקות דם, בדיקות שתן ועוד. גם לאחר האבחון וקביעת תכנית טיפול מתאימה, יצטרכו ההורים ביחד עם הילד להגיע למעקב סדיר אצל הראומטולוג אחת לכמה שבועות או כמה חודשים, זאת בכדי לבחון את תהליך ההתקדמות של הטיפול והאם יש שיפור מהותי.

תרופות מרשם

אותן תרופות נרשמות למבוגרים ולילדים במקרים מסוימים, אבל המינונים לילדים מבוססים לרוב על משקל.

ילדים נוטים לסבול את התרופות טוב יותר מאשר מבוגרים; הם בדרך כלל בריאים יותר וגופם מנקה תרופות במהירות, כך שרופאים יכולים לרשום מינונים גבוהים יותר, ביחס לגודל הגוף, לילדים מאשר למבוגרים.

כל דלקת צריכה להיבחן בקפדנות

משטרי ומטרות הטיפול דומים מאוד עבור ילדים כמבוגרים. אבל לילדים הטיפול צריך להיות מקיף. ראומטולוגים לילדים מטפלים בהם באופן מאוד אגרסיבי ומוקדם על מנת למנוע נזק למפרקים, עיוותים כרוניים והפרעות בגדילה.

יחד עם זאת, מבוגרים עשויים לבחור לחיות עם דלקת בדרגה נמוכה אם ההשפעות השליליות של התרופות הנדרשות להפסקת הדלקת לחלוטין, גוברות על היתרונות.

ראומטולוג ילדים מומלץ דואג לצרכים הייחודיים של ילדים

ילדים אינם רק מבוגרים קטנים. גופם גדל ויש להם צרכים רפואיים ייחודיים. בדרך כלל, הם מבטאים את דאגותיהם באופן שונה מאשר מבוגרים. לא תמיד הם מסוגלים לענות על שאלות רפואיות ולא תמיד הם מסוגלים להיות סבלניים ולשתף פעולה.

ראומטולוגים לילדים יודעים לבחון ילד ולהבין את האופן בו ניתן לרכוש אצת הביטחון ושיתוף הפעולה של הילד על הצד הטוב ביותר ליכולות ההתפתחותיות של הילד.

בשורה התחתונה

לילדים עם דלקת פרקים יש צרכים מיוחדים שדורשים רופא שמבין היטב במחלות ראומטיות בילדים. יחד עם זאת, גם אם מצאתם ראומטולוג ילדים, עדיין כדאי לבחור ראומטולוג שמטפל בילדים באותה תדירות כמו במבוגרים.

בגישה זו, הרופא של ילדכם יכול להמשיך לספק טיפול לבגרות ולהקל על המעבר לטיפול רפואי למבוגרים.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות