טיפול בהתמכרויות לאופיאטים – כל מה שחשוב לדעת

overdose-and-suicide-mental-breakdown-deep-depre-2022-12-16-06-59-46-utc (1)
תוכן עניינים

במהלך השנים האחרונות, הלכה והתגברה התופעה שבמסגרתה אנשים רבים מצויים להתמכרות קשה מאוד למשככי כאבים שונים לרבות תרופות ממשפחת האופיאטים. מדובר על תופעה מסוכנת למדי, מאחר ושימוש יתר בתרופות שכאלו עלול להביא איתו שלל תופעות לוואי הרסניות שמביאות איתן נזקים גופניים חמורים בטווח הארוך, זאת בעוד כי מאחר ומדובר בדרך כלל על התמכרות קשה מאין כל שיעור, הדבר תמיד מעמיד את אלו אשר סובלים ממנה בסיכון של מנת יתר, כאשר הדבר עלול להגיע במקרים רבים עד לכדי מוות. אז איך עובד טיפול בהתמכרויות לאופיאטים, עם אילו קשיים מתמודדים המכורים ומה עוד עליכם לדעת באשר לנושא זה? בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולהסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת באשר לנושא של טיפול בהתמכרויות לאופיאטים וכל היוצא בכך. 

 

התמכרות לאופיאטים

בעת בה אנו מדברים על טיפול בהתמכרויות למשככי כאבים, חשוב מאוד לציין כי בדרך כלל כאשר מדובר על גמילה ממשככי כאבים, מדובר בעצם על גמילה מאופיאטים. למעשה, התרופות השונות המשתייכות למשפחה זו נקשרות בחוזקה אל הקולטנים במוח וכתוצאה מכך, משככות את הכאבים במהירות יוצאת דופן תוך כדי שהן גורמות להיווצרות של מעין תחושת אופוריה, רפיון שרירים, רגיעה והפגת מתחים. בעוד כי מדובר על דרך נפוצה להתמודד עם כאבים כרוניים או עם כאבים של אחרי ניתוח ברפואה המודרנית, חשוב מאוד לציין כי טיפול בהתמכרויות לאופיאטים זהו אחד הטיפולים הקשים ביותר שכן, התמכרות לאופיאטים מהווה את הסכנה הגדולה ביותר בעת בה אנו מדברים על טיפול בהתמכרויות.

 

רוצים להפסיק ליטול את התרופות?

במקרים בהם אתם או לסירוגין, אחד מקרובי משפחתכם אשר מקבלים תרופות ממשפחת האופיאטים, מעוניינים להפסיק ליטול את אותן תרופות – חשוב מאוד לציין כי עליכם להפסיק את הנטילה אך ורק בהדרגה ותוך כדי ייעוץ של איש מקצוע מומחה שכן, כל ניסיון להפסיק באופן עצמאי ובבת אחת מועד לכישלון ותסמיני גמילה קשים במיוחד שיביאו איתם סבל רב. בדרך כלל, תסמיני גמילה יבואו לידי ביטוי בתחושות "קריז", לחצים בחזה, רעידות, הזעה מרובה, קשיי שינה, חרדות ועוד. 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות