מעבר דירה עם ילדים – כל הטיפים החשובים בכתבה אחת

excited-family-carrying-boxes-into-new-home-on-mov-2023-11-27-05-03-30-utc (1)
תוכן עניינים

אין ספק כי שינויים הם דבר שקשה לכולנו – הרי לא פשוט להיפרד מהרגלים ישנים אליהם התרגלנו לאורך השנים, ואילו מעבר דירה הוא אחת הדוגמאות הכי נפוצות לכך שכן, הוא מלווה בהמון קשיים איתם צריך לדעת איך להתמודד בצורה הנכונה. מעבר דירה עם ילדים הוא קשה פי כמה, זאת מכיוון שכל הקשיים הטמונים במעבר דירה עלולים להשפיע על הילדים שלנו, ואילו בתור הורים כמובן שתמיד נרצה להקל עליהם ככל הניתן. אז איך אפשר לערוך נכון את התהליך, איך תוכלו להקל על הילדים שלכם בזמן המעבר ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

לפני הכל – להסביר את הסיטואציה

כמו כל סיטואציה אחרת בחיים, גם מעבר דירה עם ילדים הופך להיות הרבה יותר קל כאשר מקפידים על תקשורת איכותית. לכן, לפני שתחפשו אחר בחירה מומלצת של חברת הובלות ברחובות, אנחנו מאוד ממליצים לכם להכין את הקרקע, ולהסביר בעדינות לילדים שלכם אודות הרעיון של המעבר הקרוב. המטרה כאן היא להכין אותם לאט לאט, כך שיהיה להם יותר זמן לעכל בעצמם את הרעיון של מעבר דירה והשינוי הפתאומי בחיים שלהם. ייתכן כי כך תוכלו להקל על הלחץ שהילדים שלכם יחוו במהלך מעבר הדירה עצמו, ואולי אפילו יסתגלו יותר בקלות לסביבה החדשה.

 

תנו להם לקחת חלק פעיל בתהליך

ילדים מרגישים הרבה יותר בנוח כשהם מעורבים בתהליך, ויכול להיות אפילו שלתת להם לקחת חלק פעיל בתהליך המעבר עצמו. בשביל לעשות זאת, אנחנו ממליצים לתת להם משימות קטנות, כמו לדוגמא:

  • לארוז – לתת לילדים לקחת חלק פעיל באריזות יכול להפוך את כל העניין ממשהו מלחיץ לחוויה כיפית, ואפילו לדרך נהדרת להעביר את הזמן הפנוי אחרי בית הספר. לכן, כדאי מאוד לתת לילדים לדוגמא לארוז את הצעצועים והחפצים האישיים שלהם, להדביק מדבקות על הקופסאות והארגזים וכדומה.
  • להעסיק את חיות המחמד – אם יש לכם חיות מחמד, הילדים יוכלו להעסיק אותן בזמן שהמובילים מעבירים את כל החפצים שלכם אל עבר הדירה החדשה. כך בעצם תוכלו להשיג שני דברים במקביל – גם מצאתם דרך להסיח את דעתם של הקטנטנים מכל הקושי הטמון בתהליך של מעבר דירה עם ילדים, וגם תוכלו לוודא כי חיות המחמד שלכם גם הן ישארו רגועות לאורך כל התהליך. 

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות