תסמיני גמילה

doctor-in-white-coat-calming-down-upset-patient-in-2023-11-27-05-23-51-utc (1)
תוכן עניינים

כאשר מדברים על גמילה מדברים על הפסקת התלות של הגוף בחומר זה או אחר שהגוף התמכר לו, התרגל לנוכחות שלו ובעצם הגיע למצב שבו אי אפשר לתפקד ללא המרכיבים של החומר הזה. יש אינספור חומרים ומרכיבים שהגוף עלול לפתח אליהם תלות ולכן חשוב מאד שתהליך הגמילה יהיה מלווה על ידי אנשי מקצוע שמכירים את תחום ההתמכרויות ויידעו להתאים את דרך הגמילה לכל אדם מכור על פי המצב הגופני הייחודי שלו. ישנם לא מעט תסמיני גמילה שאותם נגמלים יכולים להציג או לחוות וחשוב שיהיה מי שיסביר להם אודות התסמינים ויוודא שאכן תהליך הגמילה מתקדם על פי הציפיות ועל פי הדרך שאותם אנשי מקצוע מתווים. חשוב לא פחות להתאזר בסבלנות ולהקפיד למלא אחר כל ההנחיות.

 

דוגמאות לתסמיני גמילה מוכרים

מכיוון שיש סוגים שונים של התמכרויות וסוגים שונים של חומרים שהגוף עלול להתמכר אליהם – הרי שגם תסמיני גמילה יכולים להיות שונים ומגוונים. גמילה מאופיאטים למשל נחשבת לגמילה קשה יחסית, שכן מדובר בחומרים שמשרים רוגע על הגוף ומשככים כאבים ולכן הם נעימים ומביאים איתם תחושה טובה. תסמיני גמילה מחומרים אלה יכולים להיות רעד בכל הגוף, דאגה ופחד אמיתי מכאבים חזקים שיחזרו וכעס. ישנם חומרים אחרים שצריך להיגמל מהם ותסמיני הגמילה מהם יהיו אחרים – הזעה מרובה, עירנות יתר או ההיפך – עייפות חזקה, כאבי ראש, בחילה והקאות וכאבים של ממש בגוף, כאשר לא יגיעו אליו החומרים שהוא צריך ומחכה להם.

 

החשיבות של ליווי מקצועי

כל אדם יהיה שונה וכך גם התפקוד של הגוף שלו. גם כאשר יש תסמיני גמילה ידועים ומוכרים בעולם הרפואה הרי שלא תמיד הם באמת יופיעו ויהיו מקרים שבהם יגיעו דווקא תסמיני גמילה אחרים שאנשי המקצוע שמלווים את התהליך לא ציפו להם. יש חשיבות גבוהה לליווי מלא של אנשי מקצוע שיכולים לשים לב לדקויות של ההתנהגות והתסמינים שהמטופל הנגמל חווה ויוכל לתת את חוות הדעת המקצועית שלהם באשר לתסמינים אלה – האם להמשיך בתהליך הגמילה ללא הפרעה או שמא נדרשת התערבות או אפילו שינוי כלשהו בתהליך. בדרך זו כל מטופל וכל נגמל יקבל את היחס האישי שהוא צריך ומגיע לו כל הדרך בתהליך לא פשוט כך שהוא גם יידע שיש מי ששומר עליו ודואג שהתהליך יעבור בצורה הטובה ביותר למרות לא מעט קשיים בדרך.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות