דופיקסנט

hands-of-a-pharmacist-packing-medications-in-a-pap-2022-03-29-07-09-35-utc (1)
תוכן עניינים

אסתמה של העור היא מחלה נפוצה ומורכבת. היא גורמת לחוסר נוחות רבה ועלולה להוביל גם למצבי סיכון ולזיהומים חמורים. כן, יש תרופות שונות והנחיות מסוימות שנועדו להקל על התסמינים ולשפר את מצב העור. אך לא תמיד השיטות המוכרות הללו מצליחות להשיג איזון. במצבים כאלו הטיפול הרצוי יהיה תרופה ביולוגית בשם דופיקסנט.

דופיקסנט: הטיפול הביולוגי

התרופה הביולוגית הראשונה שקיבלה את אישורה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי וכן אישורים של רשויות בריאות ממדינות נוספות בעולם היא דופיקסנט. תרופה זו מטפלת באופן ממוקד על הגורמים שאחראיים על הדלקת ועל הגרד. ניתן לומר שהתרופה היא בשורה משמעותית שמביאה עימה פתרון ומרפא לסובלים מאטופיק דרמטיטיס חמורה, ולא משיגים איזון והקלה בתרופות הוותיקות.

הסבר על הפעולה של התרופה

דופיקסנט מכילה חומר פעיל בשם דופילומאב. חומר זה הוא נוגדן אנושי שמורכב מחלבון. התרופה ניתנת בהזרקה והחומר החלבוני מתחבר לרכיב משמעותי במנגנון של המחלה ומדכא אותו. התרופה מונעת חיבורים ואיתותים של חלבונים וכך אינה מאפשרת העברת מסר שמעודד דלקת. כך הגרד מופחת, מראה העור משתפר ואיכות החיים של המתמודד משתפרת משמעותית. ניתן לומר שמטופלים שמקבלים מטיפול ביולוגי באטופיק דרמטיטיס נהנים מטיפול מדויק ותועלתי והתוצאות בהחלט משביעות רצון.

עבור אילו מטופלים התרופה מאושרת?

הטיפול הביולוגי בתרופה דופיקסנט מאושר עבור המטופלים הבאים:

  • מבוגרים מעל גיל 18 שסובלים ממחלת אסטמה של העור בחומרה בינונית עד קשה. התרופה ניתנת אחת לשבועיים כזריקה תת עורית. את הזריקה ניתן לקנות לאחר קבלת מרשם בבית מרקחת. את פעולת ההזרקה תבצע אחות. ניתן גם לקבל הנחיות ולבצע הזרקה באופן עצמי.
  • נוער – מתבגרים החל מגיל 12 יכולים אף הם ליהנות מטיפול ביולוגי. זאת בהתאם לחומרת המחלה שלו ולטיפולים שניתנו לו עד כה.

תוך כמה זמן ניתן להשיג שיפור?

ניתן לומר שהתרופה מוכיחה את עצמה כיעילה מאוד לסימפטומים של המחלה. זאת הודות לכך שהיא מנטרלת חלבונים משמעותיים במערכת החיסונית שקשורים למחלת העור. אם כי יש לדעת שהיות והתרופה משפיעה על המנגנון הפנימי ההשפעה שלה אינה מקסימלית באופן מידי, כדאי להמשיך בטיפול ולהמתין לריפוי מקסימלי של הסימפטומים. לרוב מושג שיפור לאחר כחודש מעת תחילת הטיפול. חשוב לדעת כי גם בטיפול ביולוגי יש מטופלים שהתרופה לא מועילה עבורם.

מידע חשוב נוסף לגבי דופיקסנט

יש עוד פרטים חשובים שיש לדעת על התרופה הביולוגית לטיפול במחלת אטופיק דרמטיטיס:

  • התרופה אמנם נכנסה לסל הבריאות והיא מאושרת לחולים רבים בהתאם לנהלים ולמצבם, אך המחיר שלה עדיין משמעותי ויקר ביחס לתרופות אחרות. חשוב לערוך בירור בקופה בה אתם חברים כדי לבדוק אופציות להוזלה מקסימלית.
  • לאחר קבלת מרשם ואישור התרופה יש לבצע הזמנה בבית המרקחת. כאשר התרופה תסופק לבית המרקחת עליכם לבוא לאסוף אותה. בפעם הראשונה בה מוזרקת התרופה ניתנת מנת העמסה. מנה זו תינתן בהדרכה של אחות ארצית, היא תנחה גם לגבי המשך הטיפול ואופן מתן הזריקה בהמשך.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות