דברים שחשוב שתדעו לפני בדיקת עיניים

oculist-performing-eye-examination-with-slit-lamp-2023-11-27-05-30-29-utc (1)
תוכן עניינים

בדיקת עיניים היא משהו שכל אחד עובר בחייו, אפילו כמה פעמים. מדובר על בדיקה נחוצה, אותה מבצעים על מנת לשמר את אחד החושים המרכזיים בחיינו. את הבדיקה עורכים אצל אופטומטריסט מומחה, וביכולתה גם לסייע להבין אילו תיקונים יהיו רלוונטים עבור הטיפול בליקויי ראייה שונים, ליוקיים כמו קוצר ראייה, קשיי מיקוד, פזילה וכדומה. אז מה חשוב שתדעו לפני שאתם עורכים בדיקת עיניים ואיפה כדאי לבצע את הבדיקה הזו? במאמר הבא תוכלו למצוא את כל התשובות.

 

איך בדיקת עיניים עובדת?

ככלל, לבדיקות ראייה שמאבחנות בין היתר מצבים כמו עין עצלה  יש 3 שלבים שונים, כמובן בהתאם לבדיקה עצמה:

  • סקירת שדה הראייה – בדיקת עיניים מתחילה בבדיקה ראשונית שמטרתה העיקרית היא לבצע סקירה ראשונית של שדה הראייה. במסגרת בדיקה זו, הנבדק מתבקש לכסות עין אחת, תוך כדי שהוא עוקב עם העין השנייה אחרי האצבע של הבודק, זאת על מנת לזהות באיזה שלב האצבע יצאה מטווח הראייה. באמצעות בדיקה זו ניתן לבחון בהערכה גסה את שדה הראייה בעין שלא הוסתרה.
  • רפרקציה – מטרתה של בדיקה זו היא לאתר רמות שונות של קימור א-סימטרי בקרנית או בעדשת העין. קימור שכזה בעצם עלול לגרום לעיוות קרני האור בעת בה הן נפגשות עם העין – מה שבעצם מביא לראייה מטושטשת. 
  • חדות ראייה – השלב השלישי של כל בדיקת עיניים הוא לבחון את חדות הראייה, על מנת שיהיה ניתן לקבוע האם הנבדק צריך משקפיים או עדשות מגע. בדרך כלל, בדיקת חדות ראייה תיערך באמצעות "לוח סנלן", עליו יופיעו שורות של אותיות או מספרים המסודרים בסדר הולך ויורד ובגדלים שונים. המטרה היא לקרוא את רצף המספרים או האותיות שמופיע בשורה הראשונה וכן הלאה. עם הירידה בשורות, גודל האותיות והמספרים קטן, מה שמעלה את הצורך בראייה חדה יותר.

 

בשורה התחתונה

בדיקת עיניים היא אחת הבדיקות החשובות ביותר אותן ניתן לערוך, וזו הסיבה לכך שהחלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו כיצד בדיקה זו עובדת ומה עליכם לדעת לפני שאתם ניגשים לערוך אחת שכזו. 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות