קלינאי תקשורת לילדים

female-speech-therapist-having-lesson-with-cute-li-2023-05-17-00-25-27-utc (1)
תוכן עניינים

תינוקות, פעוטות וילדים קטנים צריכים להתפתח בצורה תקינה ועל פי מדדים חיצוניים. הם לומדים לבצע פעולות, ללכת, לזחול, לאכול וכמובן לרכוש שפה. הם צריכים לחקות את כל מי שנמצא סביבם וכך לרכוש לעצמם את המיומנויות האישיות שהם צריכים כדי לקיים חיים תקינים ונורמליים. התהליך של התפתחות הדיבור והשפה נחשב לחשוב ומהותי ולכן גם אנשי מקצוע וגם הורים של ילדים צעירים דואגים לעקוב אחרי ההתפתחות של השפה, אחרי תחילת דיבור ולימוד של מילים חדשות. במידה ומתעורר חשד לעיכוב בהקניית השפה התקינה והדיבור הרי שצריך יהיה לפנות עם הילד אל איש מקצוע טיפולי. בתחום של שמיעה תקינה והתפתחות שפה – יהיה  זה קלינאי תקשורת שיאבחן את העיכוב או את הבעיה אשר בגינה נוצר העיכוב וימליץ על הטיפול הנכון והמתאים ביותר עבור כל ילד או ילדה.

 

מה עושה קלינאי תקשורת שמטפל בילדים?

כאמור, התחום של קלינאות תקשורת הוא זה שאמון על וידוא שכל פעוט וילד מפתחים את השפה הדבורה בקצב משביע רצון ועל פי מדדים שנקבעים מעת לעת. חשוב לדעת שקלינאי תקשורת עוסק במגוון רחב של פעולות אך עיקר הפעילות שלו יהיה קשור לטיפולים שקשורים בעיכוב התפתחות השפה. על מנת להבין מה החשיבות של טיפולים מקצועיים ברמה גבוהה של קלינאי תקשורת אפשר וכדאי לקרוא מידע אמין, מהימן ומקצועי כמו שיש באתר האינטרנט Hamtapel.co.il וכך להבין שחשוב מאד שלא להקל ראש בשום שיבוש שמתעורר חשד לגביו בנוגע להתפתחות השפה. יש ילדים שמתקשים להגות את האותיות ר' או ל' למשל ויש כאלה שנוצרים אצלהם צלילים שורקים כאשר הם אומרים מילים שיש בהן את האותיות ש', ס' או צ'. הגייה נכונה של כל האותיות קשורה גם למבנה נכון של הפה, השיניים ומנח הלשון ולאלה יש גם השפעה על דרך האכילה של הילד, מכאן שגם כאשר מדובר בבעיות תזונה קלינאי תקשורת יכול להיות לעזר רב.

 

החשיבות של פנייה מוקדמת ככל האפשר

כאשר מתעורר חשד לבעיה בהתפתחות השפה והדיבור חשוב מאד לטפל בזה כמה שיותר מהר, שכן עם הזמן הבעיה עלולה להחריף והדיבור ימשיך להתעכב. גם אם לא יהיה טיפול קונקרטי או שלא תאובחן בעיה משמעותית – עצם הפנייה אל איש מקצוע יש בה כדי להרגיע מאד ולתת להורים שקט נפשי בידיעה שיש איש מקצוע מנוסה ומיומן שמבצע בקרה על ההתפתחות של הילד וכך לא תתעורר בעיה חמורה במיוחד. הרבה אנשים שותפים בשנות הראשונות של הילד להתפתחות כל מה שקשור בו – הורים, רופאים, אחיות בטיפת חלב וכמובן גננת וצוות בגן או במעון וכולם ביחד יכולים לשים לב האם הם מזהים סימנים לבעיה בהתפתחות התקינה של הדיבור והשפה שלו.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות