חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים

cute-little-boy-with-curly-hair-enjoying-game-of-h-2022-04-12-15-29-31-utc (1)
תוכן עניינים

בתור הורים לילדים אנחנו צריכים לחנך אותם, להוות עבורם סוג של מודל לחיקוי, להיות העוגן שלהם, לחזק, לעודד ולפעמים זה יכול להיות קצת מאתגר, בין ריבוי המשימות, העבודה והבית. יחד עם זאת, אם נשקיע בכל יום קצת במטרה לחזק חוסר ביטחון עצמי אצל הילדים שלנו ולבנות אצלם דימוי עצמי חיובי בכל המובנים, זה יתן להם כל כך הרבה.

 

אני אוהב אותך כל כך פשוט כל כך יפה

פרפקציוניזם בהורות זה משהו שלרוב לא מתחבר, משום שאין הורה, גם אלה ששלמות מאפיינת אותם שלא מרגישים רגשות אשמה או שהם לא מספיק טובים לילדים בכל מיני רגעים. אבל יש משפט אחד שפשוט חייבים להכניס ללקסיקון ההורי. כל כך יפה, נקי ופשוט ויחד עם זאת נותן לילדים שלנו המון. אני אוהבת או אני אוהב אותך, זה המשפט שיגרום לילדים שלכם להרגיש שאתם מעריכים אותם, חושבים עליהם כל הזמן ובאמת אוהבים אותם.

 

עידוד עידוד ושוב עידוד כנגד חוסר ביטחון עצמי

כבר מזמן שהמשפט ”כל הכבוד“ התחיל להידחק החוצה. זה לא מספיק להגיד לילד שלנו כל הכבוד על כל דבר שהוא עושה. כדאי לדייק את זה. עידוד הוא חלק בלתי נפרד מקשר הורי ילד חיובי והוא ללא כל ספק מחזק את הביטחון העצמי של הילדים שלנו. תעודדו אותם לאורך כל הדרך, תהיו שם בשביל הילדים, גם ברגעים קשים, בכשלונות ובאכזבות, אלה הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו והם מלמדים את הילדים שלנו על הכוחות שלהם.

 

העדיפו כן ושמרו את הלא למקרים אמיתיים וקריטיים

הכי קל להגיד לא. אבל שמדובר בילדים שלנו, עדיף לאפשר, להגמיש, לתת מרחב. כמה שהילדים שלכם ישמעו את המילה כן, כך זה יטיב גם אתכם, גם עימם וגם עם הקשר.

 

תראו לילדים שלכם שאתם מאמינים בהם ויודעים כי הם מסוגלים

ברגע שהילדים שלכם ידעו שאתם סומכים עליהם, הם יהפכו להיות יותר עצמאיים ויותר בטוחים בכל דבר שהם עושים. גם אם יש משהו שהילדים שלכם לא יכולים או לא מצליחים לעשות, תגידו להם שאתם בטוחים שהם יכולים ואם הם צריכים עזרה, אתם כאן בשבילם.

 

ועוד כמה טיפים מצויינים לחיזוק הביטחון העצמי ולהורות בכלל

  • שתפו את הילדים ביום שלכם, ספרו להם על רגעים טובים, חיוביים ומעצימים, וגם על רגעים שפחות טובים
  • הסתכלו יחד בתמונות של חוויות משפחתיות
  • פרגנו להם שהם מתנהגים בצורה חיובית ותדייקו את הסיטואציה כמה שאתם יכולים
  • שחררו שליטה ותנו לילדים שלכם להביא את עצמם כמה שיותר לידי ביטוי
  • אל תקבעו אותם בדבר אחד או שניים, שחררו אותם כמה שניתן
  • פנו זמן עבור הילדים שלכם ושחקו איתם
  • ספרו לילדים שלכם שאתם בהם
  • למדו מטעויות ודעו להתנצל שצריך
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות