הרמת סינוס

nurse-and-patient-analyzing-denture-radiography-in-2022-04-08-17-03-10-utc (1)
תוכן עניינים

לאחרונה אפשר לשים לב להרבה מאד טיפולים מתחום רפואת השיניים אשר עוסקים בשיקום הפה. הכוונה היא להחלפת השיניים הטבעיות בשתלים ויכולות להיות לזה לא מעט סיבות, רפואיות ואסתטיות כאחד. בשנים האחרונות התפתח מאד תחום שתלי השיניים והטיפולים הפכו להרבה פחות מורכבים ממה שהיו בעבר, זאת תודות להתפתחות הטכנולוגיה בתחום הכללי של רפואת שיניים. לפני הכנסת השתלים הלכה למעשה יש לא מעט פעולות שצריך לבצע בחניכיים של המטופל, כל אחד על פי הפתולוגיה האישית שלו ומבנה הפה והלסת הייחודי שלו. אחת הפעולות המקדימות שבמקרים רבים צריך לבצע היא הרמת סינוס. הכוונה היא להשתלה מקדימה של תחליף עצם במיקום שבו אין מספיק עצם לבסס בה את השתל, כלומר הבורג של השן החדשה. תחליף העצם יהיה חזק ויציב וייתן בסיס איתן לשן החדשה.

 

איך מבוצעת הרמת סינוס?

הרמת הסינוס נקראת כך מפני שהיא מבוצעת בחלל הסינוס שנמצא מעל החניכיים ומתחת לחלל האף. כיום כבר מדובר בהליך כירורגי כמעט שגרתי שמבוצע בקרב לא מעט מטופלים ובזכותו הם יכולים להרוויח שתל נוסף, כלומר שן נוספת באזור שעד כה יתכן ולא הייתה בו שן. השתל החדש יכול להשלים את המראה של הפה מלא השיניים הבריאות ויתרום גם לשקט הנפשי של המטופל ולהעלאת הדימוי העצמי שלו. בדומה לתהליך של יישור שיניים שקוף גם כאן מדובר בטכנולוגיה חדישה יחסית שהתפתחה ממש לאחרונה ואפשר לומר שהביקוש עבורה הגיע מהשטח, כלומר רופאי שיניים הבינו שיש חלל שאפשר לעשות בו שימוש לצורך השתלת עצם וקביעת שתל שן נוסף ואכן מצאו את הדרך לעשות את זה. היום הטיפול נחשב כאמור לשגרתי ומומלץ מאד ויש בו כדי להשלים את המראה של חלל הפה. לאחר שמסתיים תהליך השיקום כולו וכל השתלים נמצאים במקומם – אף אחד לא יכול לדעת שמדובר בחלל שלא הייתה בו שן וכעת יש.

 

התרומה של הרמת סינוס בטיפולי שיקום הפה

אמנם מדובר בהשתלת שן נוספת באזורים האחוריים של הפה, לא בהכרח אלה שנראים כלפי חוץ אבל להרמת סינוס יש תרומה גדולה מאד לטיפול הכולל של שיקום הפה ולמראה החדש של המטופל. בזכות השתל הנוסף הרופא שאמון על הטיפול בכל חלל הפה יכול לדאוג לכך שהמראה של השתלים ייראה אמיתי וטבעי ככל האפשר ואכן עבור לא מעט מטופלים מדובר בהצלה של ממש של התהליך כולו והצלחה הרבה מעבר למצופה. בזכות תוספת השלב של הרמת הסינוס לתהליך של שיקול הפה והשתלים הפה ייראה נהדר ועבור מי שעושה את הטיפול מלכתחילה בשל נושאים אסתטיים אין ספק שזה בדיוק מה שהיה חסר לו ומה שדרוש לו כדי לחדש ולשנות לגמרי את המראה של חלל הפה והפנים בכלל.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות