גמילה מהתמכרויות

businessman-with-drug-addiction-pouring-pills-on-t-2022-12-16-17-30-07-utc (1)
תוכן עניינים

חומר כזה או אחר שהגוף מכור אליו עלול לגרום לסכנה אמיתית ובעצם ההתמכרות עצמה יש סיכון לא קטן. כדי להבין למה צריך לטפל בהתמכרויות ולמה חשוב לעבור תהליך גמילה מסודר צריך קודם כל להבין מה קורה לגוף בזמן התמכרות. הבעיה האמיתית היא שההתמכרות משמעה שהגוף חושב או מרגיש שהוא לא יכול להתקיים ללא החומר הספציפי, כלומר נוצרת תלות פיזית של ממש בחומר שמכורים אליו. כאשר אנשים שמכורים לחומרים שונים אומרים שהם לא יכולים להפסיק – הם מתכוונים לזה באופן פיזי ומוחשי, שכן הם חושבים ומרגישים שהגוף שלהם לא יוכל להתקיים ללא החומר הזה. כעת כשהנושא הזה ברור קל יותר להבין מה בעצם עושים בהתמכרות ויתרה מכך – מדובר תהליך של גמילה חייב להתבצע בצורה מבוקרת ובליווי צמוד של אנשי מקצוע. כעת גם קל להבין למה נדרש רצון של אותו אדם מכור על מנת שהגמילה תעבוד ותצליח.

 

איך הכי נכון להתחיל תהליך גמילה?

כאמור, גמילה מהתמכרויות מתבצעת בשלב שבו באמת מדובר בהתמכרות, כלומר בחוסר יכולת פיזי להפסיק להשתמש בחומר מסוים או לצרוך אותו בכל דרך שהיא. לא מומלץ לנסות לבד לבצע גמילה ויש חשיבות לתהליך מסודר ומותאם אישית לכל אדם ואדם. אפשר אפילו לראות בתהליך הגמילה תהליך של חזרה לחיים נורמליים ונורמטיביים. באתר האינטרנט של anrclinic.co.il אפשר לקרוא לא מעט מידע אודות התהליך ואילו שיטות קיימות כיום ועומדות לרשותם של מטפלים מוסמכים שיש להם ניסיון בליווי תהליכי גמילה מהתמכרויות, קלות או קשות כאחד. חשוב לקבל כל פרט מידע אודות התהליך האישי שאותו אדם עומד בפניו וכמובן שיש חשיבות גבוהה במיוחד לליווי הצמוד, לתמיכה ללא תנאי ולחיזוק שלו ככל האפשר ככל שהתהליך מתקדם. ברגע שפונים אל איש מקצוע או מכון שגמילה מהתמכרויות היא העיסוק העיקרי והמרכזי שלהם – גם בני המשפחה או המעגל החברתי הקרוב יקבלו את התמיכה הנדרשת ואת כל המידע החשוב להם כדי שהתהליך יצליח.

 

החשיבות של תהליך מסודר מתחילתו ועד סופו

חשוב להבין שעד שהגמילה לא מסתיימת ומתקבל לכך אישור של אותם אנשי המקצוע שליוו את התהליך – אין להסיק מסקנות באופן עצמאי ויש חשיבות לכך שהתהליך יסתיים במלואו. ישנם כיום אינספור סיפורים או עדויות של אנשים שהחליטו על דעת עצמם שהם הצליחו להיגמל ובפועל קרה שהם חזרו להתמכרות פעם נוספת שהייתה הרבה יותר קשה לגמילה הפעם. ברגע שהתהליך מלווה על ידי אנשי מקצוע הם יהיו אלה שיכריזו מתי התהליך יסתיים וכמובן גם ייתנו הנחיות בנוגע להמשך השגרה היומיומית על מנת שלא להידרדר בחזרה להתמכרות המסוכנת. אין ספק שהגמילה היא אתגר גדול אך עם הרבה תמיכה וכוח רצון זה בהחלט אפשרי וחשוב מאד שלא לוותר על המשך חיים תקינים.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות