האם יש יתרונות בקניית פירות וירקות מהחקלאי

organic-beets-and-carrots-of-different-varieties-w-2021-09-04-04-05-28-utc (1)
תוכן עניינים

יש כל מיני דרכים לרכוש היום פירות וירקות. למעשה, פירות וירקות מהווים חלק מהותי בתזונה של כל אחד ואחת מאיתנו ולכן יש חשיבות רבה לדרך שבה אנחנו צורכים אותם. ניתן לרכוש פירות וירקות בסופרמרקט, במכולת השכונתית, אצל הירקן מעבר לפינה או להזמין פירות וירקות מהחקלאי. למעשה, יותר ויותר ישראלים בוחרים לרכוש ירקות ופירות מהחקלאי והשאלה היא האם יש לכך יתרונות?

 

 

המטרה לשמה אנחנו צורכים ירקות ופירות

זה נכון שעבור רבים מאיתנו פירות וירקות נחשבים לדבר טעים. אנחנו אוהבים לשלב אותם באינספור מתכונים, לקצוץ סלט, להנות מאבטיח טרי ביום קיץ חם ואפילו לשתות שייקים. העניין הוא שלא משנה כמה הם טעימים לנו, הסיבות שרוב האנשים צורכים פירות וירקות על בסיס קבוע ואפילו מקפידים על משלוח ירקות שבועי שמגיע אליהם הביתה קשורות בכלל לפן הבריאותי. פירות וירקות עשירים בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ועוד שלל רכיבים איכותיים התורמים לבריאות שלנו. לכל ירק, לכל פרי, לכל צבע שניתן להם מהטבע יש את הסגולות, היתרונות והתפקידים שלו.

 

לכן, חשוב להעשיר את התפריט בירקות ופירות בכל הצבעים ומכל הסוגים. איפה נכנס כל הנושא של החקלאי לנושא? ככל שאנחנו צורכים את הפירות וירקות טריים יותר, כלומר קרובים לזמן הקטיף, ככה הגוף שלנו מקבל את שלל הרכיבים התזונתיים שלשמם מלכתחילה אנחנו צורכים אותם. לעומת זאת, ככל שעובר יותר זמן מהרגע שהפירות והירקות נקטפים עד הרגע שהם נכנסים אלינו למקרר ומשם לפה שלנו, ככה הגוף שלנו נהנה מפחות ויטמינים ומינרליים. הדגש כאן הוא על טריות. טריות במקרה של פירות וירקות משמעותה בריאות.

 

יתרון כלכלי לשני הצדדים

אחרי שהבנו את הצד הבריאותי של הנושא, חשוב לדעת כי כאשר אתם בוחרים לרכוש פירות וירקות ישירות מהחקלאי אתם גם נותנים מענה כלכלי. מה זה אומר? חקלאים מגדלים את הפירות והירקות שהם מוכרים. הם עובדים מאוד מאוד קשה וצריכים להילחם בלא מעט בירוקרטיות וגם להשקיע המון זמן ועבודה כדי לקבל את התוצרת השלמה. בסופו של יום, ברגע שירקן א‘ קונה את הסחורה, החקלאי לא עובר דרכו, יש כאן שרשרת שלמה של אנשים שעושים כסף על גבו של החקלאי. זו הסיבה שאתם משלמים כל כך הרבה על ירק או פרי מסוים. לעומת זאת, שאתם בוחרים לרכוש ישירות מהחקלאי, אתם עוזרים לו להתפרנס בצורה מכובדת יותר, להרוויח את מלוא הסכום שמגיע לו על עבודתו הקשה ומעבר לזה, גם אתם נהנים ממחירים נוחים יותר.

 

 

אז איך משיגים פירות וירקות איכותיים ישירות מהחקלאי?

בעיקרון זה מאוד פשוט. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש ברשת האינטרנט חנות פירות וירקות שמוכרים סחורה ישירות מהחקלאי ולוודא שהסחורה מגיעה לאזור המגורים שלכם. חשוב לבדוק שאכן מדובר בסחורה איכותית, טרייה אותה מגדלים חקלאים ישראלים. חשוב לזכור כי לפעמים יש שיתופי פעולה בין כמה חקלאים ואז אפשר להנות ממגוון של מוצרים תחת קורת גג אחת.

 

טיפים לבחירת חנות אינטרנטית לרכישת פירות וירקות

  1. חפשו המלצות מאנשים שאתם מכירים
  2. בדקו כי החנות מבצעת משלוחים לאזור המגורים שלכם
  3. בדקו את זמני המשלוח
  4. חפשו חנות עם מגוון גדול של מוצרים, לפעמים אפשר להנות גם ממוצרי מזווה מעולים באיכות גבוהה
  5. השוו מחירים
  6. בדקו שיש שירות לקוחות זמין ואמין לאורך תהליך ההזמנה
  7. בדקו מה קורה אם קיבלתם סחורה לא טובה או לא טריה לשביעות רצונכם
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות