תזונה בריאה מאיפה מתחילים?

close-up-of-a-plate-with-cut-vegetables-and-dips-2021-10-21-17-04-34-utc (1)
תוכן עניינים

אחד האתגרים שרבים מהאנשים לא מצליחים לעמוד בו לאורך זמן, קשור באורח חיים בריא הכולל בין השאר הקפדה על תזונה בריאה, פעילות גופנית שהופכת להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה שלנו, ניהול סטרס ושינה מיטיבה. יש בחוץ כל כך הרבה פיתויים בין אם זה אוכל מהיר שנמצא בכל מקום בסגנון של שאוורמה, פלאפל, המבוגרגרים ושניצלים לסוגיהם השונים, צ‘יפס ושאר מטוגנים, בין אם זה מתוקים, מאפים וקינוחים מכל המינים והסוגים. לצד זה, לא פעם אנו מוזמנים ומזמינים לארוחות, מסיבות וכיוצא בזה, מה שגורם להעמיס את השולחן בשפע מתועש. אז איך בכל זאת שומרים על אורח חיים בריא ועל תפריט תזונתי איכותי?

 

מבינים את החשיבות של תזונה בריאה

הכל מתחיל ונגמר בחשיבות של זה. לאכול בריא זה הרבה יותר מרק להזמין משלוח ירקות ופירות פעם בשבוע או לבקר בחנות האורגנית השכונותית. זה אורח חיים. אם אנחנו מבינים למה חשוב לאכול בריא, יהיה לנו הרבה יותר קל לשמור על זה לאורך זמן וגם לחזור לזה אחרי שאנחנו ”חוטאים“. שאנחנו אוכלים בריא, אנחנו מרגישים טוב יותר, אנחנו נראים טוב יותר ואנחנו מפחיתים משמעותית את הסיכוי ואת הסיכון לחלות במגוון רחב של מחלות לרבות מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, סוכרת, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ועוד. שאנחנו אוכלים טוב ובריא, אנחנו ישנים טוב יותר, אנחנו מרוכזים יותר, אנחנו אנרגתיים יותר ומיטיבים עם הגוף שלנו, גם בפן הפיזי גופני וגם בפן הנפשי.

 

שלב הבא מבינים מה אנחנו אוהבים

אחרי שהבנו את החשיבות של לאכול אוכל בריא, אנחנו צריכים להבין מה אנחנו אוהבים לאכול ואיך אנחנו משלבים את זה ביום יום שלנו, בהתאם להרגלים שלנו. אם אנחנו טיפוסים שלא אוהבים לאכול ארוחת בוקר, וזאת למרות שמחקרים רבים מוכיחים כי ארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, לא נכריח את עצמנו, אלא נחכה להזדמנות שאנחנו יותר רעבים ושם נאכל משהו מזין. זה יכול להיות שייק פירות, כריך קטן עם אבוקדו שהלחם עשוי מכוסמת או שיפון, זה יכול להיות קערה קטנה של יוגורט עם בננה או כל דבר אחר שייתן לכם אנרגיה ויאפשר לכם להתחיל את היום בטוב. אם אתם יודעים שאתם מתקשים להחזיק מעמד שאתם יוצאים למסעדה, אז תראו איזו מנה אתם כן יכולים להזמין שהיא לא הכי לא בריאה, אלא משהו באמצע שמצד אחד יספק אתכם, מצד שני יטיב עם הגוף שלכם.

 

שלב שלישי שומרים על זה

כמו שכבר אמרנו בהתחלה, שמדובר באוכל בריא, הדבר הכי קשה זה ההתמדה. לכן, חשוב לאמץ הרגלים שיעזרו לכם בזה, בין אם זה לבשל ביום שלפני לכמה ימים, כדי שרק תצטרכו לחמם את האוכל, בין אם זה לעשות קניות בזמן או כל דבר אחר שמקל עליכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות