ניהול פיננסי – איך זה משפיע על הבריאות שלנו?

glad-european-female-financier-studies-financial-g-2022-01-19-00-10-24-utc (1)
תוכן עניינים

מגיל צעיר, מערכת החינוך והסביבה שבה אנחנו חיים מלמדים אותנו דרכים שונים שבעזרתם נוכל להרוויח כסף בעתיד – החל מהבית ספר, הצבא, והאוניברסיטה – כולם מלמדים אותנו מקצועות וכלים שנועדו לשמש אותנו בעתיד, ולעזור לנו למעשה להרוויח כסף. אחד הדברים שלא מלמדים אותנו למרבה הצער – הוא כיצד להתנהל נכון עם הכסף שלנו – כלומר, כיצד להתנהל בצורה פיננסית וטובה. לניהול פיננסי נכון, תאמינו או לא – ישנה השפעה גם על הבריאות שלנו. בשורות הבאות נסביר כיצד.

מה זה ניהול פיננסי

בסופו של דבר, הכסף שאנחנו מרוויחים משמש אותנו כמעט לכל דבר בחיים – הוא משמש אותנו למגורים, מזון, תחביבים, ומה לא. לעשות כסף אנחנו יודעים. כמעט כולנו יוצאים לעבודה כל יום, ומרוויחים כסף שעמלנו עליו רבות וקשות. התנהלות פיננסית, מתייחסת ליכולת שלנו להתנהל עם הכסף שאנחנו מרוויחים, כלומר, הכסף שקיים בידיים שלנו – זאת על מנת שאותו הכסף יוכל לשמש אותנו עבור כל מה שאנחנו צריכים, כך שלא יחסר לנו דבר, וכך שנוכל לחסוך כסף עבור העתיד שלנו ושל המשפחה שלנו. התנהלות כלכלית פיננסית נבונה, מתייחסת בין היתר להפרשת כסף לקרן הפנסיה, ודאגה גם לעתיד הרחוק שלנו. באתר poenta.co.il תוכלו לקרוא על רעיונות וטיפים נוספים הקשורים להתנהלות פיננסית נכונה.

התנהלות פיננסית עשויה להשפיע על הבריאות שלנו

תאמינו או לא – להתנהלות הפיננסית יש השפעה גדולה על המצב הבריאותי שבה אנחנו נמצאים, גם אם הדבר נשמע לכם הזוי או מופרך כרגע. ראשית, זה מוכח כי חסרון בכסף, או מאבק תמידי בכסף שלנו – יוצרים בסופו של דבר לחץ נפשי רב. הלחץ הנפשי שיכול להיגרם בעקבות התנהלות כלכלית לא נכונה, הוא דבר שעשוי להוביל אותנו למקומות בריאותיים נפשיים לא טובים, זאת לדוגמת – פיתוח חרדות, דכאון, ולחץ קיומי ממשי.

מרגישים לחוצים ומתוחים בגלל המצב הכלכלי? טיפים שיעזרו לכם

  1. לחץ באמת לא יעזור ולכן קודם כל אתם צריכים להירגע משום שאי אפשר להתנהל נכון, בטח לא עם כסף שלחוצים.
  2. תחשבו על דרכים שבאמצעותן אתם יכולים להרוויח כסף מבלי להתאמץ יותר מדי כמו למשל השקעה חכמה שאתם יכולים לעשות, מוצר מגניב שאתם יכולים לייבא ולמכור במחירים גבוהים יותר ממה שרכשתם, להוסיף עבודה מהבית או עבודה אחרת בשעות הפנויות שלכם וכדומה.
  3. תעברו על חשבון הבנק שלכם ונסו להבין מה אתם יכולים לצמצם, כלומר אילו הוצאות אתם רואים שקיימות בחשבון שלכם ובעצם אתם יכולים החל מחודש הבא לחתוך. זה יכול להיות לבצע את הקניות שלכם במקום זול יותר, זה יכול להיות לנסות לבדוק על מנוי זול יותר בחדר הכושר, וגם ויתורים שאם אין ברירה כולנו צריכים לעשות לפעמים כמו לוותר על חופשה, על חוג או מותרות אחרות.
מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את:
נגישות